Gammal i sinnet

 
Min tweet för stå för inledningen av dehär inlägget. Är ju nämligen så att jag varit på sjukhuset idag för att som sagt kolla upp min hörsel. Har sedan i somras märkt att allt inte står rätt till med det sinnet, åtminstone inte i mitt vänstra öra. Ingenting som stör mig till vardags egentligen, mer än att jag kanske säger " Va? " lite väl ofta. Men det är när det kommer till musiken som det blir jobbigt, om jag sjunger och någon annan spelar är det tillexempel bra att ha den människan på höger sida om mig, så att jag hör den ordentligt. Frustrerande. I bilen är det förresten också väldigt jobbigt, då jag sitter på passagerarsidan och har "dövörat " till den som kör. 
   Hur som helst så gick det bra under testet idag, det visade sig att jag hade lite sämre hörsel på de vänstra örat, vilket jag ju redan förstått. Men det var inte alls så mycket som jag trodde konstigt nog, vilket är både bra och dåligt. Eftersom att jag själv tycker att jag hör sämre. Även om testet sa att inte var någon fara måste jag tillexempel ändå se till att ha telefonluren i höger öra, eftersom att jag helt enkelt inte hör annars. Eller kan jag verkligen inbilla mig det?
♣ Ida - Hon som föddes med LKG

sv: haha :) vi har tillräckligt med snö nu för att man ska kunna köra skoter iaf :p

Svar: Fy tusan vad orättvist!
Sanna Hammarberg