Påbörjat karriären - som musiklärare

Idag har jag varit och vikarierat som musiklärare på skolan här i Härdal. Först hade jag klass två och tre. Vilket gick bra! Sedan var det förskolans och ettornas tur att ha musik, vilket inte gick fullt lika bra. Det var hemskt rent ut sagt, haha! De kunde först inte sitta stilla på stolarna, så jag bestämde mig för att ta bort dem så att de istället skulle få sitta på golvet. Det skulle jag inte ha gjort. Då sprang de runt överallt, slamrade på trummor och alla andra instrument i rummet, men det var de som slog på trummorna som överröstade allt annat. Några sprang ut när jag inte såg och alla ville gå på toa samtidigt. Haha usch usch, jag hoppas att de var så jobbiga för att jag var ny och att de ville testa mig, annars tycker jag väldigt synd om lärarna som får tampas med dem hela dagarna. Jag klarade knappt av dedär 40 minutrarna tillsammans med dem. 
   Men slutligen var det dags för fyrorna och femmorna, och då infann sig lugnet igen. Visst spelas det en hel del när det egentligen ska vara tyst, men det får man nog räkna med när man räcker dem en massa instrument. Så om jag ser på det stora hela har det gått väldigt bra! Det var ju trots allt första gången också.