Söndag

Min helg har varit riktigt bra, i fredags bokade Rebecka, Hanna och jag biljetter till Spanien i maj, det ska bli hur kul som helst! Jag kommer ju att längta ihjäl mig innan dess. Hinner putsa endel på min redan fulljädrade spanska.
  Igår, lördag var mamma, Petra och jag på två konserter här i Härdal. Kulturcentrum har haft en festival i helgen. Båda konserter var mycket bra, men den sista vi såg. Tre musikanter, en som spelade någon sorts flöjt, en annan gitarr och den tredje på en gadulka, en bulgarisk fiol av något slag. Jäklar! Vad duktiga de var, makalöst. Tror faktiskt inte jag sett något bättre. Musiken kanske inte var riktigt min smak, bulgarisk folkjazz, men det var så himla roliigt att se! Han på gadulkan satt helt oberört och spelade hur svåra stycken som helst, tittade på de andra två och log och skrattade mest hela tiden. 
    De tre musikerna var tydligen väldigt kända i Bulgarien och med sig hade de Bulgariens ambassadör som inledde konserten med några ord. Jag har aldrig sett någonting liknande, och jag kan inte heller förklara det. Det måste upplevas helt enkelt. Så jäkla bra.