Provspelning, så gick det till!

Hej!
Jag har ju glömt att berätta hur det var på castingen. Jag var inte så nervös som jag trodde att jag skulle vara, jag hade tänkt mig att få en smärre panikångestattack, men det klarade jag mig ifrån!

Två unga kvinnor hämtade mig i väntrummet, den ena visade sig vara regissören och den andra författaren till boken. De visade mig in till ett litet ljust rum, där fanns bara ett bord och tre stolar. Så fort vi satt oss börjar regissören fråga frågor om mig och om rollen. Författaren antecknar i samma takt som jag svarar.
Slutligen fick jag spela upp en snutt från manuset tillsammans med författaren. Det kändes förvånansvärt naturligt, för att vara första gången.

Nu undrar ni nog om jag fick rollen eller inte? Nej, det gjorde jag inte. Den blev tillsatt någon annan, men det är jag inte det minsta besviken över. Det kändes som en jättefin erfarenhet, och nu har jag ju en aning om hur det går till också.
Men vet ni vad? Trots att jag inte fick huvudrollen i filmen så går jag inte därifrån helt lottlös, jag får ändå vara men i filmen som en biroll eller som statist.

Mimmie

Härligt! Lite synd att du inte fick rollen, men grattis till "tröstpriset" eller vad jag ska kalla det? xD Nu har du ju fått in en fot i alla fall! :D