24 Februari

Hej!
Som alla redan förstått så är fredagen min favoritdag, men det är också den veckodag som ligger närmast måndagen, veckans absolut värsta dag.
Men just den här kommande måndagen ska jag åka till Östersund.
Eftersom att jag har väldigt svårt att konsentrera mig i skolan och har svårt för vissa ämnen ska man nu se efter om jag har någon form av diagnos. Så det jag ska göra i Östersund är några tester, vilket jag var där och gjorde igår också men det behövs mer än bara en besökstid för att få fram ett svar, därför ska jag även dit måndagen därpå.


Många kanske tycker att det skulle kännas tungt att få en diagnos, men jag känner inte alls så. Istället vet jag då orsaken till mina svårigheter.
Det skulle faktiskt vara lite som en lättnad. 

Mina svårigheter i skolan har alltid funnits där, men nu när jag börjat gymnasiet blir det mera påtagligt.
Jag sökte på internet i höstas för att leta en diagnos som passade mig och läste slutligen om ADD, det var som om allt som stod där handlade om mig.
Samtidigt som man blir förbannad över att man känner igen sig så mycket i texten stiger en lättnadskänsla.