Med en gnutta tur

Hejsan! 
Min dator har pajat, därav tystheten på bloggen. Men just nu lånar jag pappas dator.
   Jag har varit lättåtkomlig för oturen den senaste tiden, men hoppas på att det snart vänder. Mannen jag " köpte " kameran av är nu anmäld, så med en gnutta tur får jag tillbaka mina pengar och med lite mera tur kanske min dator  får för sig att starta igen.
   Jag tänkte anmäla mig till ett sångläger igår också, det skulle vara över sportlovsveckorna sju, åtta och nio. Precis när jag tänkt anmäla mig slog det mig att vi i Härjedalen har sportlov vecka tio, så då var ju det kört... Åh. Ingen som kommer ihåg oss härjedalingar? Typiskt.
 
Igår tillbringade jag iallafall hela dagen på riskettan ( en kurs man måste gå för att ta körkort
Det roligaste någonsin var då vi var klara och skulle gå ut och vänta på skjutsen hem, en thailändare hade varit med på kursen och hon gick nu ensam mot en bil, startade den och körde iväg. Kvar stod vi alldeles förbryllade. Hon var ju med på kursen för att ta körkort? haha! Lite senare när vi hunnit smälta det hela gick det upp för oss att hon kanske hade ett tahiländskt körkort sedan innan och var nu tvungen att ta ett nytt svenskt körkot. Men innan den tanken slog oss var vi helt chockade, haha!
 
Vet ni att jag får ta körkort om 55 dagar? Jag är faktiskt 18 då. Inte för att jag kommer att hinna ta körkort precis då, men jag får faktiskt.
 
Cajsa

Äh, inte bara vi Härjedalingar som har lov då :)
Dalarna har väl också? Iallafall Gävleborgs län, Jämtland, Medelpad å lite mer? Men det är typiskt att allting aldrig ska passa faktiskt!

Svar: Jaha! Ja, det är mycket möjligt! En ännu större anledning att ha en lägervecka till :(
Sanna Hammarberg