Det ordnade sig

Sist jag skrev, vilket var ungefär ett och ett halvt ljusår sedan letade jag desperat efter ett jobb, jag hade sökt över 25 stycken inne i Karlstad och utanför men inte en jävel hörde av sig. Jag började nästan tappa hoppet. Men tillsist, för ungefär en månad sedan ringde de från Ica Maxi i Kristinehamn, jag blev överlycklig och tackade ja till jobbet. Men på något sätt var jag fortfarande kvar i det "arbetslösa tänket" när de strax efter ringde från demensboendet här i Väse där jag jobbade i somras. Så jag tackade ja där med, utan att egentligen tänka eller reflektera. Det blev problematiskt till en början, men jag har kommit igång nu, åker ibland direkt från den ena till det andra och min almanacka har gått från helt tom till fullproppad och det är jag så himla glad över! 
    Förutom jobbet har jag också kommit in på en mattekurs som ska vara klar i mars, då är jag förhoppningsvis redo för att söka till universitetet. Nu måste jag bara hitta ork och kanske också lite tid för att plugga också, det är en helt annan sak.